איך לבחור אירוח אתרים

איך לבחור אירוח אתרים היא שאלה שמעסיקה רבים בצעדים הראשונים שלהם לקראת הקמת אתר האינטרנט או החנות הוירטואלית שלהם. לכן, כתבנו הסבר קצר שיבהיר אודות ההבדלים בין חברות האירוח השונות.

כאשר מקימים אתר אינטרנט תמיד נשאלת השאלה איך לבחור אירוח אתרים שיתאים לצרכים ולרצונות – ולא רק שלי – אלא גם של Google, ומעניק את הביטחון והיציבות הנדרשת. לאירוח אתרים פרמטרים רבים כגון נפח אחסון או תעבורת נתונים, ולכן ננסה לפרק אותם בשפה הפשוטה ביותר ולהבין אותם.

איך לבחור מיקום לצורך אירוח אתרים

כאשר אנו מתכוונים לשרת קהל מקומי, נניח בישראל, אנו כמובן ננסה לדאוג שהאתר יהיה כמה שיותר מהיר עבור הגולשים שלנו. לכן, הבחירה הקלה והברורה היא ספק אירוח אתרים ששרתיו מאוחסנים בחוות שרתים הממוקמת בארץ היעד שלנו. במידה ואנו מתכוונים לשרת קהל אירופאי, הבחירה תהיה בחוות שרתים שממוקמת במדינה או אזור כמה שיותר מרכזי באירופה, נניח בפרנקפורט שבגרמניה. אך עליה וקוץ בה – מאז העדכון האחרון של Google, מנוע החיפוש הפופולרי בעולם מדרג אתרים לפי המהירות שלהם. שרתי הבדיקה של Google נמצאים בארה"ב ולכן, גם אם האתר שלכם סופר מהיר לגולשים המקומיים שלכם, יתכן וכי תקבלו ציון נמוך יותר בשל המרחק הרב בין שרתי גוגל לשרתים שלכם.

בגוגל מנסים לתקן זאת על ידי יצירת סטטיסטיקת מהירות אצל הגולשים שלכם, כך שגם אם השרת שלכם רחוק משרת הבדיקה של גוגל, עדיין תדורגו על ידי הציון הממוצע של הגולשים שלכם, אך לגוגל לוקח זמן רב לאסוף סטטיסטיקה זו. באם אתם לא מתבססים דווקא על דירוג Google למבקריכם, כמובן שהאופציה לארח את האתר במדינת היעד היא הטובה ביותר.

נפח אחסון לאתר אינטרנט

כאן השאלה תמיד יכולה להיות טריקית, הרי אנו לא ממש יודעים מראש מה העתיד צופן לנו. לכן, אנו צריכים לנסות ולהגיע לרמה סבירה של מידע זמין כדי לבחור את חבילת האחסון שתתאים לנו. אתרים קטנים המבוססים על HTML (בדרך כלל אתרי תדמית סטטיים) לא דורשים נפח אחסון גדול, לעיתים באזור העשרות ואולי במקרים נדירים מאות מגה, וזאת במידה ואתם מגישים לגולשים תמונות במשקל כבד מאוד. אתרי WordPress (ואתרי CMS אחרים למיניהם) הם אתרים דינאמיים שהמשקל הבסיסי שלהם הוא כמה עשרות מגה, אך המערכות עצמן מייצרות נתונים רבים שמכבידים על נפח האחסון, לדוגמה כאשר אתם מעלים קובץ תמונה, מערכת WordPress ותוספים כגון Elementor ייצרו כמה גרסאות של אותה התמונה במידות ורזולוציות שונות. לכן, במידה ואתם מתכוונים להפעיל אתר מבוסס WordPress, קחו בחשבון שתצטרכו להשתמש בלפחות 1GB של נפח אחסון, ואם ברצונכם להפעיל חנות וירטואלית עם יותר מ-50 מוצרים, תיאלצו לשדרג במוקדם או במאוחר לחבילה של 2GB או יותר.

תעבורת נתונים

אם חיפשתם חבילות אחסון אתרים בוודאי שמתם לב שכמעט בכל חברת אירוח מציגים בפניכם מגבלה של תעבורת נתונים. כל השרתים בעולם מוגבלים פיזית או כלכלית מבחינת תעבורת הנתונים שהם יכולים לספק מדי חודש, ועל כן מגבלת תעבורת הנתונים מחלחלת כלפי מטה. גם כאן יש לשים לב כי התעבורה מושפעת מנפח האתר X מספר הגולשים הממוצע שלכם. נכון שלא כל גולש באתר מוריד את כל הקבצים והתמונות שישנן בשרת למחשבו האישי, אך יש לקחת בחשבון שאותו משתמש צופה בדף או שניים, ולפי גודל התמונות שאתם מציגים באתר (בגודל מלא? ברזולוציה נמוכה) ניתן לדעת בערך כמה נתונים כל גולש צורך. לא צריך בסופו של יום להיכנס לניתוח הנתון הזה לעומק, מדובר בניסוי ותהייה. בסך הכל תוכלו, במידת הצורך, לשדרג את תעבורת הנתונים שלכם במידה וחרגתם ממנה.

חבילות דוא"ל, מסדי נתונים וסאבדומיינים

חברות אירוח אתרים רבות מגבילות את המשתמשים שלהם בפרמטרים אלו מסיבות שונות ומגוונות, בדרך כלל מטעמים כלכליים ולא דווקא פיזיים. בעוד שחברת האחסון ברוב המקרים (אם לא בכל המקרים) אינה מוגבלת בחשבונות אלו, היא דואגת להגביל את לקוחותיה ובכך לייצר מדרגות תשלום (או חבילות).

איך לבחור אירוח אתרים – תשתית שרת

החלק החשוב ביותר מהכל הוא תשתית השרת. שרתי אירוח מבוססים על תוכנה, וככאלה חשוב מאוד לבחור בשרת אחסון שמופעל על ידי תוכנה מהירה ואמינה. הבסיס לכך הוא פאנל הניהול בו משתמשת החברה, בדרך כלל Directadmin, cPanel, Plesk, CyberPanel, Centos Web Panel ואחרים, כאן מדובר יותר בטעמי נוחות. הפרמטר השני הוא תוכנת ה-httpd, שגם שם יש מבחר: Apache, nginx, LiteSpeed ועוד. אם אתם מריצים אתר HTML סטטי, אין פה ממש שוני. במידה ואתם מפעילים אתר WordPress, הבחירה הטובה ביותר תהיה LiteSpeed, שכן היא התשתית הטובה ביותר מבחינת מהירות, cache מובנה ועוד.

שתפו את המאמר:

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

כניסת לקוחות

נשמח לעמוד לשירותכם,

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם