מה חשוב לדעת לבניית אתר אינטרנט?

לנווט בעולם עיצוב אתרי האינטרנט יכול להיות מסובך. יש כל כך הרבה עצות סותרות ומיושנות.  כמה פעמים נתנו לכם עצה לציית לחוק 3 הלחיצות? במידה ולא הכרתם, חוק זה קובע לכאורה שמשתמשים צריכים להגיע לתוכן שהם רוצים ב-3 לחיצות. אבל כמובן שזו רק השערה, שווה ערך למיתוס אורבני באינטרנט.

יש כללים ואיסורים לעיצוב אתר אינטרנט יעיל ב-2023. בפוסט הזה, נציג את החשובים ביותר כדי שתוכלו לעצב ולבנות את האתר שלכם בצורה נכונה ובריאה, גם מבחינת המבנה וכמו כן מבחינת העיצוב.

 

עשה: השתמש בתבניות עיצוב

תבניות עיצוב נשמעות כמו טכניקה מורכבת. הכוונה היא פשוט להעתיק גישות סטנדרטיות מוכרות. על פי רוב, אנשים מבלים את רוב זמנם באתרים אחרים, אז הם יבינו את האתר שלך טוב יותר אם הוא דומה לאתרים האחרים. כמובן שהכוונה היא לא להעתיק את העיצוב, אלא את המבנה הכללי. אי אפשר לעשות את האתר שלך כמו כל האתרים האחרים, אז העבודה שלך היא לבחור אילו תבניות עיצוב יהיו הכי מועילות לקהל היעד שלך.

חלק מהתבניות המוכרות ביותר כוללות שימוש בלוגו בצד ימין למעלה של המסך באתרי RTL (עברית או ערבית), או צד ימין באתרים בשפות זרות, קו תחתון מתחת לקישורים, ושימוש במידע חיוני כמו מידע על משלוח בתחתית העמוד.

 

עשה: הפוך אותו לכוללני

עיצוב כוללני הוא חלק מהדעה שהאינטרנט הוא לכולם, אך רק לפני כמה שנים היה מקובל לראות אתרים שמוציאים מחוץ לחוק חלק מהאוכלוסיות כדי להוריד עלויות פיתוח. להוציא מישהו מהאתר שלך הוא צעד לא נכון. בהרבה מדינות, כמו ישראל למשל (חוק הנגישות) זה כל כך לא נכון עד שזה לא חוקי. אבל, אולי חשוב יותר לזכור שלהוציא 5% מהמשתמשים מוריד 5% מהרווחים הפוטנציאליים שלך.

הצעד הראשון להפוך את האתר לכוללני הוא להפוך את האתר שלך לרספונסיבי כדי שיתאים לכל מסך (מחשב, טאבלט, סמארטפון). בהקשר לחוק הנגישות האמור לעיל, יש לפעול לפי הנחיות החוק (ובכלל, להתייעץ עם מומחה לנגישות אתרים) כדי לוודא שהאתר מתאים לכולם.

 

עשה: תשמור על פשטות

כמעצב אתר אינטרנט, בוודאי הסתכלת בקנאה על חלק מהאתרים המקוריים יותר שם בחוץ. חשוב לזכור שרבים מהאתרים הניסיוניים ביותר מכוונים בדרך כלל למעצבים אחרים. משהו שעובד היטב באתר פורטפוליו לא יתורגם היטב לחנות נוחות מקומית.

99 פעמים מתוך 100, הבחירה הפשוטה היא הבחירה הנכונה. רוב האנשים לא מעוניינים בעיצוב מקורי. הם מעוניינים להשלים משימה. ככל שהמאמץ המושקע בהשלמת המשימה קטן יותר, חוויית המשתמש טובה יותר. מורכבות חודרת לרוב לתוך הניווט. התחל עם מבנה לוגי, והשתמש בניווט פשוט והיררכי.

 

עשה: התמקד במטרה

לכל אתר אינטרנט יש מטרות. זה יכול להיות קידום, רווח, תועלת, או שילוב. לכל חלק באותו אתר, בכל עמוד, צריכה להיות מטרה אחת.

הזמן שלוקח לקבל החלטה גדל כשיש יותר ברירות. ואפקט מדרגת המטרה אומר שלקוח סביר יותר להשלים תהליך ככל שהוא קרוב יותר לסיום. שילוב של השניים אומר שמתן קריאה לפעולה אחת בעמוד (השאירו פרטים, הוסיפו לעגלה וכ"ו) מגדיל את הסיכויים שהמשתמש ילחץ עליה.

זה בסדר גמור להשאיר ניווט, קישורים ומטרות משניות, כל עוד לכל עמוד יש מטרה ברורה אחת.

עשה: שמור על עקביות בממשק המשתמש

עקביות לעיתים קרובות מתוארת כסימן ההיכר של איכות. זה אומר ששמת לב לפרטים. אבל עקביות חיונית לא רק כדי לתת רושם טוב. עקביות גם חיונית לחוויית משתמש טובה.

משתמשים לומדים לנווט באתר שלך ככל שהם משתמשים בו. הם לומדים את ה"כללים" של האתר שלך או הלוגיקה ככל שהם משתמשים בו. אם ממשק המשתמש עקבי, הם ילמדו את הכללים מהר יותר וירגישו ביטחון רב יותר.

תחומים שלעיתים קרובות נכשלים במבחן העקביות הם רדיוס הפינות של תיבות, סגנון הקישורים, וטון הכתיבה.

 

אל תעשה: התעלם מאסתטיקה

עיצוב לא רק מבוסס על מחקרי שימושיות והסתמכות על תבניות עיצוב. עיצוב צריך גם להיות יפה. יופי לעיתים קרובות נראה שטחי ולא חשוב. עם זאת, אפקט האסתטיקה-שימושיות אומר שאתר יפה יותר סביר שייחשב שימושי על ידי לקוחות. זכרו, עיצוב יפה הוא עיצוב ממיר.

כדי להבטיח שהעיצוב שלך יפה, שימו לב שאתם משתמשים באותו הגופן בכל רחבי האתר, סכמת הצבעים, וכמובן לסימטריה של פריסת האתר.

 

אל תעשה: תגרום למשתמשים לחכות

הדבר הגרוע ביותר שאפשר לעשות הוא לגרום למשתמשים לחכות. ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, והחיבורים הופכים מהירים יותר, ציפיות המשתמש גדלות.

האתר שלך צריך לטעון בפחות משנייה אחת ולהיות אינטראקטיבי תוך פחות משתי שניות. אחרת, תאבד לקוחות שיחזרו למנוע החיפוש שלהם וינסו אחד ממתחריך. לא רק זאת ועוד, לצורך קידום אורגני בגוגל מהירות האתר היא מכרעת ומשמעותית ביותר לדירוג של האתר בדפי התוצאות.

עיכובים לא רק חלים על מהירות האתר שלך. עליך להבטיח שהמידע או המוצר שהלקוח רוצה נגיש בקלות. אל תטמין אותו ברמות עמוקות באתר שלך. אם משתמשים מתעכבים על ידי ניווט מסובך או מבנה לא צפוי, הם יצאו מהאתר שלך בוודאות כאילו לקח 10 שניות לטעון אותו. למשתמשים אין סבלנות כלל.

 

אל תעשה: חסום את המסך

כשגולשים באינטרנט, המספר של מעצבים שחוסמים משתמשים מלראות תוכן באתר מדהים.  האשמים הנפוצים ביותר הם הצעות להירשם לניוזלטר או להצטרף למועדון לקוחות. איך לקוח יכול לדעת אם הוא רוצה להירשם לניוזלטר שלך כשהוא עדיין לא ראה את המוצרים שלך?! תנו למשתמש לעיין באתר שלכם, ואז הציעו לו להירשם לניוזלטר או למועדון.

אשם נפוץ נוסף הם הודעות עוגיות. לרוב האתרים נדרשת הודעת עוגיות צנועה כדי להישאר בצד הנכון של החוק. ובכל זאת הם מציגים חלון מודאלי ענקיי, חוסם אתר, כאילו הודעת העוגיות היא התוכן הכי קריטי באתר.

 

אל תשאיר את התוכן לסוף

לעיתים קרובות משאירים את התוכן לסוף, כי לייצר תוכן זה קשה. רק כי למדנו לקרוא ולכתוב כילדים זה לא אומר שאנחנו יכולים לכתוב טקסט מכירות משכנע ומעניין. תוכן הוא קריטי לאופטימיזציית מנועי חיפוש, אבל חשוב יותר, הוא קריטי לחוויית הלקוח.

רוב האתרים עושים שלוש טעויות גדולות עם התוכן שלהם:

הטעות הראשונה היא חוסר איזון בטקסט. זה אומר לכתוב 25 מילים על המוצר הדגל שלך ו-5000 מילים על ההיסטוריה של החברה.

הטעות השנייה היא לכתוב עבור החברה, ולא עבור הלקוח. זה אומר לארגן תוכן סביב מבנה החברה ולא סביב משימות הלקוח.

הטעות השלישית היא יותר מדי תוכן בבת אחת. קירות של טקסט הם מבאסים. במקום זה, כתבו חתיכות קריאות, קצרות וענייניות שישמרו על מעורבות הלקוח.

שתפו את המאמר:

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

כניסת לקוחות

נשמח לעמוד לשירותכם,

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם