איך לכתוב מאמר מנצח

איך לכתוב מאמר מנצח היא שאלה מצוינת, וכדי להגיע לתשובה המתאימה צריך להתחיל מההתחלה – איך אני מסקרן את עצמי מספיק כדי להפיק את המיטב מהיצירתיות שלי.

רבות הפעמים בהם אנו מאמצים את מחשבתנו על מנת להפוך יצירתיים, פעמים רבים ללא הצלחה. הסיבה היא שאנו "משתדלים" יתר על המידה, במקום להעניק דרור לסקרנות הטבעית שלנו במקרים מסוימים, או לבצע בה מניפולציה ברגעים הנכונים. כאשר אנו כותבים מאמר, בדרך כלל נשב וננסה לחשוב באופן די בסיסי ושטוח אודות נושא המאמר, במקום לנסות ולבצע מחקר מקיף בעזרת הכלים העומדים לרשותנו. כך למשל, כאשר מוטלת עלינו משימה ואנו מתחילים לחקור איך לכתוב מאמר מנצח בנושא שלא תמיד נמצא בראש מעיינינו, וזאת בלשון המעטה, אנו מתעצלים ללמוד ולחקור את אותו הנושא למרות שמדובר במשימה קלה יחסית בעידן האינטרנט. כל חיפוש בגוגל היא התחלה של מסע נפלא ללמידה ופיתוח המחשבה שלנו.

אם ניקח למשל כדוגמה את התחום הבא: "מנועי רכב". הרי לעבדכם הנאמן אין כמעט מידע אודות מנועי רכב, מלבד הידע הבסיסי שקיים אצל כל אחד. בשיטוט קצר בגוגל ניתן לגלות די בקלות כי קיימים כיום בשוק מספר סוגי מנועים – מנוע היברידי, מנוע פלאג אין היבריד, מנוע חשמלי ומנוע בערה פנימית. האינטרנט גדוש במידע אודות סוגי מנועים אלו ולנו נותר רק ללקט את המידע הרלוונטי עבורנו ועבור המאמר שאנו כותבים, ולבצע "ניתוח" כדי לחבר את הפיסות יחדיו.

אז נכון שהעניין שלי במנועי רכב הוא בערך כמו העניין שלכם בלולאות IF של שפת ג'אווה, אך ביצוע המחקר הוא השלב הראשון טרם מתחילים את מלאכת כתיבת תוכן שהתחייבתם אליה בלימודים או בעבודה. השלב הבא, לאחר ביצוע המחקר, הוא לתת דרור לאצבעות להקליד (או לכתוב, תלוי באיזה מאה אתם חיים). קחו בחשבון שהמידע כבר קיים ונאגר באמתחתכם, כעת נותר לכם להקליד את מחשבותיכם בצורה נכונה וקריאה, תוך שימוש בשפה גבוהה ככל האפשר אשר תקל על הקוראים. מאמר מסודר מוגש בצורה מסודרת ולכן חשוב מאוד להקפיד על סגנון הכתיבה, ניקוד היכן שצריך וכמובן היעדר שגיאות כתיב – השתמשו במנפה שגיאות.

 

שתפו את המאמר:

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

כניסת לקוחות

נשמח לעמוד לשירותכם,

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם