מה ההבדל בין LiteSpeed ל-Apache

מה ההבדל בין LiteSpeed ל-Apache היא שאלה שנשאלת רבות, בעיקר על רקע אירוח אתר וורדפרס. מה עדיף, מה יותר מהיר ומדוע? כל התשובות במאמר הבא.

בוני אתרים רבים יגידו לכם שבניית אתר מתחילה בשירות אחסון אתרים שאתם בוחרים. אך השאלה היא לא איזה שירות אתם בוחרים – אלא דווקא איזה תוכנת שרת מריצה אותה חברת אחסון אתרים וזהו למעשה הצעד הראשון כדי להבטיח את מהירות ואיכות האתר שלכם.

כמובן ששאלת החומרה והמיקום של השרתים תמיד צריכה להישאל, אך תוכנת הליבה של השרת, או ה-http daemon היא חיונית והכרחית כדי לקבוע את מדדי המהירות של האתרים שלכם בהמשך.

מה זה Apache?

תוכנת Apache היא די הבסיס לאינטרנט כפי שאנו מכירים אותו. מדובר בתוכנת httpd שקיימת משנת 1995 ויכולה לפעול על שרתי לינוקס וגם חלונות. Apache היא קוד פתוח וחלק מהחבילה המפורסמת LAMP (ראשי תיבות של Linux, Apache, MySQL, PHP), זוהי למעשה החבילה הפופולרית ביותר כיום בשוק, בעיקר בשל היותה חינמית לחלוטין.

מה זה LiteSpeed?

LiteSpeed Web Server היא תוכנה מבית חברת LiteSpeed Technologies, אשר שוחררה לראשונה בשנת 2003 וסומנה מלכתחילה כמחליפה לתוכנת Apache המיושנת. היא מסוגלת לקרוא את ההגדרות והפרוטוקולים של Apache, אך השיפור שלה אל מול המתחרה היא הביצועים וכמובן המהירות.

לסיכום – מה ההבדל בין LiteSpeed ל-Apache?

כאמור, מבחינת פופולריות אין ספק ש-Apache מובילים בפער, בעיקר על רקע היותה ותיקה וחינמית. אך בשאר הפרמטרים אין ספק ש-LiteSpeed מנצחת בגדול. LiteSpeed בעלת ארכיטקטורה מבוססת אירועים שיכולה להגיש תוכן סטטי פי 6 מהר יותר מהמתחרה. בנוסף, הפלטפורמה מגיעה עם הגנות DDoS מובנות שמורידות את אי-זמינות האתר\שרת שלכם באופן מדהים. באופן כללי, LiteSpeed טובה יותר לאתרים עם תנועת גולשים רבה וגם לפרויקטים ארגוניים גדולים.

יתרון נוסף של LiteSpeed קשור דווקא ל-WordPress. החברה פיתחה את התוסף LS Cache (LiteSpeed Cache) שמחבר באופן מצויין את האתר שלכם לשרת ובכך מוסיף מהירות מאוד גדולה לאתר שלכם בעזרת מדיניות מטמון יעילה.

לכן, לסיכום, תמיד כדאי להעדיף חברות אחסון אתרים שמפעילות את שרתיהן על גבי LiteSpeed, בעיקר אם האתר שלכם פועל על גבי פלטפורמת WordPress.

שתפו את המאמר:

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

כניסת לקוחות

נשמח לעמוד לשירותכם,

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם